Uit de pen van de voorzitter

29 maart 2020

Weer een weekend later….  “1,5 meter afstand” is ons nieuwe mantra geworden. Een week met prachtig, fris, zomerweer kregen we. De kriebels om erop uit te trekken! Tegengehouden door die

nieuwe tegenstander Covid19. Hier in de omgeving van Nederhorst is het nog te doen. Veel mensen hebben de beschikking over een tuin, er is veel bewegingsruimte. Ook de fiets pakken en even de beenspieren activeren kan gemakkelijk. De mensen die het moeten doen met een klein balkonnetje of helemaal geen buitenruimte, het zal ze zwaar vallen!

Het is een vreemde samenleving geworden: sommige mensen bedrijven topsport in hun werk om alles onder controle te krijgen, terwijl anderen werkeloos aan de kant zitten. Vertwijfeld, hoe gaat het dit jaar nog goedkomen. Veel ‘pop-ups’ zijn er: mensen, bedrijven die een alternatief zoeken om bezig te zijn. Om in te springen in de situatie die is ontstaan.

Hulp bieden of verstrooiing. De beertjesjacht die kinderen nu kunnen gaan doen. Een idee komt naar boven en veel mensen gaan daarin mee.

De komende week wordt het spannend, blijft het aantal patiënten met het virus onder controle, blijven we met zijn allen overeind? En zo ja, gaan we dan de goede kant op? Nog even doorzetten met elkaar, nog even bewust blijven van wat je doet. Samen krijgen we het voor elkaar. Dat kunnen wij, volleyballers, teamspelers, ervoor zorgen dat ons aandeel goed is!

En als deze week goed verloopt en we weer vooruit kunnen kijken, dan komen ook de plannen op tafel. Heel voorzichtig gaan we aan volleybal denken. Wat willen we? Dan komt uiteindelijk ook een nieuw seizoen in beeld. Hoe erover de p/d regelingen dan ook wordt besloten, want dat is nog niet duidelijk.

Vanuit de tc-senioren zijn de senioren over hun plannen en wensen bevraagd voor het volgende seizoen. Zorg ervoor dat je bijtijds reageert, want zij zijn al bezig om de schets voor komend seizoen neer te zetten. Wanneer je onverhoeds wil stoppen met volleybal spelen bij VV Nederhorst, zorg dan dat je op tijd (uiterlijk 30 april) een uitschrijfformulier invult (staat op de website bij formulieren).

Het is fijn om even na te denken over het komende seizoen. Te denken aan actief bezig te zijn. Elkaar weer gewoon te kunnen zien. Een hand geven, een high-five te tikken. Inspelen, smashen, duiken, springen, mopperen, lachen, lekker zweten en tevreden kunnen terugkijken op een wedstrijd, op een goede training. Het komt echt wel weer!

Nu eerst de discipline volhouden, doen wat nodig is. Geen stoerdoenerij, want daarmee heb je vooral jezelf en daarna de mensen vlakbij om je heen te pakken, in plaats van de lachers.

We willen allemaal terug naar ‘normaal’: de losse eindjes op pakken en verder gaan. Denk nog eens aan de mensen die misschien last hebben van het eenzaamheidsvirus. Bel elkaar op, houd contact!

Succes komende week en laten we met elkaar duimen voor een goed verloop!!

José Neering