Wie ben ik?

Mijn naam is Marleen Buitendijk. Ik woon in Ankeveen en werk in het basisonderwijs als groepsleerkracht, remedial teacher en begeleider van de Plusklas. Daarnaast geef ik de cursus ‘Leren programmeren’. Ik heb drie kinderen en een partner die allen in verschillende sportverenigingen actief zijn.

Volleybal ervaring/beleving

Lang geleden ben ik als mini begonnen bij, toen nog, GVC in Hilversum. Later werd dat Gemini. Na mijn studententijd heb ik het volleyballen weer opgepakt en sindsdien speel ik met veel plezier bij Nederhorst. Ik heb in bijna alle damesteams gespeeld. Dit seizoen speel ik in Dames 1.

Wat houdt mijn functie in?

Wat doet een vertrouwenspersoon nu eigenlijk?

Ik ben het eerste aanspreekpunt voor zowel leden als gasten (lees tegenstanders) die te maken hebben met (seksuele) intimidatie of onder ongewenst gedrag dat zorgt voor een onveilige (sport)omgeving.

Bij mij kun je daarnaast ook terecht als je ergens mee zit en dit graag in vertrouwen met iemand binnen de vereniging wilt delen. Het kan een klein probleem zijn, maar ook een groot probleem. Belangrijk is dat je er niet mee rond blijft lopen. Als je erover praat, maak je het probleem vaak al een stukje kleiner. Samen kunnen wij misschien tot een oplossing komen. Alles wat je aan mij vertelt, vertel je in vertrouwen. Dit betekent dat ik het probleem niet deel met andere mensen. Stel dat ik denk dat het belangrijk is om het wel met iemand anders te delen om je zo écht goed te kunnen helpen, dan doe ik dit uiteraard alleen in overleg met jou. Pas als jij hier jouw toestemming voor geeft, zal ik het probleem met een ander bespreken met als doel jou te helpen met jouw probleem.

Kortom, met elkaar moeten wij voor een veilige sportomgeving zorgen binnen onze vereniging. Ervaar je of zie je signalen die deze veilige sportomgeving voor leden, maar ook voor gasten in gevaar brengen, meld dit dan. Ik ga dan als vertrouwenspersoon in gesprek met de betrokken personen.

Je mag mij altijd aanspreken in de sporthal, maar je kunt mij natuurlijk ook een e-mail sturen.

vertrouwenspersoon@vvnederhorst.nl