Wie ben ik?

Ik ben Leon ten Barge, woon in ons mooie dorpje in de nieuwe wijk Nedervecht met mijn partner Bea en mijn zoon Marijn (sinds kort alleen nog in het weekend). Waarschijnlijk ben ik behoudend (?), saai (?) of gewoon erg trouw (?), want zowel qua werk (bij de SVB) als bij de volleybalvereniging doe ik al heel erg lang voor beide mijn best er iets moois van te maken.

Volleybal ervaring/beleving

Volleybal is wel echt mijn grote passie. Als jongetje van 10 (na een blauwe maandag voetbal — geen succes) meldde ik mij in 1978 (!) bij het gymzaaltje aan de Warinschool voor een eerste training “mini-volleybal” onder leiding van de enthousiaste trainer Tjerk Postmus. Sindsdien heeft het volleybal mij nooit meer losgelaten en ben ik daarna als speler, trainer, coach of bestuurslid elk seizoen wel op één of ander manier bij het volleybal betrokken gebleven. Inmiddels speel ik zelf vanwege blessures niet meer…maar wat zou ik nog graag even…nou ja weet maar nooit hè. Wel geef ik nog trainingen.

Traditioneel of niet, ook mijn zoon is zwaar in het volleybal verstrikt geraakt. Hij is als speler wel een paar niveautjes beter dan zijn pa. Vanaf 1 augustus 2022 gaat hij daarom op Papendal wonen om te leren wat topsport inhoudt, dus heel veel te trainen en met het Talent Team van de bond in de Eredivisie spelen.

Wat houdt mijn functie in?

Zoals je ziet aan de titel neem ik de voorzittersrol waar. Na het plotseling stoppen van de vorige voorzitter afgelopen seizoen ben ik na enige aarzeling in het gat gesprongen. Niet in het diepe, want van 2004 tot 2014 heb ik het voorzitterschap binnen onze verenging al eens bekleed.

Wat doet een voorzitter nu eigenlijk?

Het liefst zo weinig mogelijk…in een fijne vereniging als deze met enthousiaste vrijwilligers is het misschien wel de makkelijkste rol. Je bent het gezicht van de vereniging naar buiten, leidt vergaderingen, enthousiasmeert vrijwilligers en leden en wanneer het af en toe tegenzit, blus je hier en daar een brandje. Kortom lijkt deze “relaxte” functie jou ook wel wat, schroom dan niet en stoot mij met alle liefde van deze troon!

voorzitter@vvnederhorst.nl