Uit de pen van de voorzitter

3 januari 2020

Gisteravond, vrijdag 3 januari, hebben we met een goede vertegenwoordiging uit teams, bestuur en

zelfs sponsoren, het jaar 2020 feestelijk ingeluid. Hoewel ik toch aan het begin van 2019 gevraagd

heb of dat jaar het wat rustiger aan kon doen, is het omgevlogen!

Het wijst mij erop dat je de keuze om alles wat je tegenkomt in je leven bewust mee te maken, beter

nu kunt nemen dan ermee te wachten. Dat bewust leven draagt eraan bij dat je telkens kunt kiezen.

Je kunt de moppermodus over je heen laten glijden, je kunt hem ook afweren en de vrolijkere toelaten.

Je kan iemand niet aanspreken, omdat je te verlegen bent, je kunt ook de lefhebber in je gebruiken om wel die ander aan te spreken. Je kunt fouten afschuiven op anderen, je kunt ook kijken hoe je door zelf iets te veranderen, fouten kunt voorkomen. Het leven een beetje leuker maken, begint bij jezelf, als jij verandert, bewegen anderen met je mee.

Zo gaat het ook in onze sport. Sportiviteit, het leuk hebben met elkaar op trainingen en tijdens, voor en na wedstrijden hangt van onszelf en onze bijdragen daarbij, af. Wees blij met het feit dat iemand scheidsrechter wil zijn en tijd aan jouw team besteedt, wees blij met alles wat geregeld wordt rondom de wedstrijden en dat je programma klaar staat, wees blij met diegenen die jouw training verzorgt, wees blij met de mensen die aan je gaan vragen wat je volgend seizoen wil gaan doen, wees blij dat je contributie mag betalen, omdat dit betekent dat er een vereniging is, waar jij je sport kan beoefenen.

De focus op het plezier leggen, zal vast en zeker tot goede resultaten leiden, omdat iedereen dan met plezier aan het sporten is en die doe je om het zo goed als mogelijk te doen.

In het vervolg op de kerstwens daarom deze:

Heb het goed met je teamgenoten, deze tweede speelhelft, en maak er ook verder een plezierig  2020 van!

José