Net geen kampioenschap voor Heren 1

Zaterdag kansen in p/d wedstrijden!

IMG-20190414-WA0003
IMG-20190414-WA0004
IMG-20190414-WA0006
IMG-20190414-WA0005
IMG-20190414-WA0007

Het hele seizoen ging het er al een beetje over. Zou Heren 1 dit jaar het kampioenschap kunnen binnenslepen? Voor sommige heren zou dat een unieke gebeurtenis zijn. Een tijdlang stonden onze heren bovenaan de ranking. Door verliespunten onderweg in de competitie kwam Oradi/Omnia langszij om vervolgens de kop over te nemen.

De eerste onderlinge wedstrijd was aan het begin van het seizoen geweest en nu zou dan, helemaal aan het einde, in de laatste wedstrijd, de nummers 1 en 2 van de ranking om de titel gaan strijden.

Alles of niets voor Nederhorst, terwijl Oradi/Omnia nog maar 1 setwinst nodig had om dat kampioenschap binnen te slepen.

De wedstrijd was in de laatste speelronde van de dag, spelers van Heren 1 hadden aan hun sportieve verplichtingen voldaan en wedstrijden gefloten bij de andere teams. Gelukkig verliepen de wedstrijden redelijk snel, zodat er nog tijd was om goed in te spelen.

Vooraf reageerden de heren nogal laconiek op de vraag of ze nerveus waren: ”nee”, zeiden ze. Waarna meestal volgde “nog niet 😊 “. En: “goh, het leeft wel, dit is minstens de 5e keer dat iemand me dat vraagt”. Het leefde inderdaad bij de beide teams en hun familie en clubgenoten. De tribune was gevuld, toeters overstemden het aanmoedigingsgeluid.

Léon die de heren coachte, zette ze nog een keer op scherp. De eerste set ging van start en na een 1e punt voor Nederhorst kwam er meteen wat ontspanning. Je zag het gebeuren. Oradi/Omnia was echter niet van plan om daarin mee te gaan en zette vervolgens, via servicedruk, Nederhorst terug onder spanning. Ze wisten uit te lopen en telkens een verschil van zo’n 5 punten vast te houden, hoe goed Nederhorst ook terugvocht. De set ging daarna gelijk op, maar Nederhorst kon niet terug inlopen. Oradi/Omnia behield de concentratie en hield het tactisch plan vast om meteen die laatste set voor het kampioenschap binnen te slepen. Met een setstand van 18-25 konden ze even kort hun kampioensfeestje vieren.

Nederhorst liet de schouders niet hangen, maar wilde meer uit die wedstrijd halen. Verrassend genoeg wisten ze de druk van de tegenstander met geregeld tactisch spel, ballen op de zijlijn, net over het blok of gewoon snoeihard langs de blokkering in het veld of via de blokkering buiten het veld te krijgen. Die 2e set ging dan ook naar Nederhorst (25-22). Ook set 3 verliep op deze manier. De spelverdeler van Oradi/Omnia wist veel van de vloer te dweilen, maar ook deze set was voor Nederhorst (25-20). In set 4 was het tot het einde aan toe spannend, Oradi/Omnia was even wat scherper en trok nipt (23-25) de winst naar zich toe.

De 5e set begon meteen goed voor Nederhorst, een ruime voorsprong bij de veldwissel droeg bij aan de uiteindelijke overwinning van die set, ondanks dat Oradi/Omnia goed wist terug te komen. Met 15-13 in de pocket was de wedstrijd gewonnen, doch het kampioenschap misgelopen. Er waren bloemen voor de spelers voor dit prachtige resultaat. Na een korte overdenking werden de bloemen aan hun tegenstanders geschonken. Een sportief gebaar!

Volgende week zaterdag spelen de heren P/D wedstrijden tegen Forza Hoogland H3 (10:00 uur) en SVU HS2 (studentenvereniging uit Amsterdam 12:30). De wedstrijden vinden plaats in Sporthal Duinwetering, Duinweteringweg 105, Noordwijk. Aanmoedigen mag 😉!