Eerste DEF toernooi in 2022

Zaterdag 12 februari 2022

Gelukkig wij mogen weer volleyballen! Het 1e toernooi van 2022 was op 12 februari in het Huis van Eemnes. Een mooie sporthal, zal het ook een mooie ochtend worden?

Dit keer waren wij met 4 (!) teams aanwezig. Het wordt het toernooi van de 1e keer. Twee teams spelen voor de 1e keer op niveau 5: Niet meer vangen, maar alles doorspelen. Spannend, maar de dames hadden zin in deze uitdaging.

Nederhorst niveau 5 / team 1. Dit team sluit de dag af met 2 mooie gelijke spelen, 1 verloren partij en 1 winst partij. Top gedaan Meike, Anouk en Mara. Ja deze dames doen het gewoon met zijn drieën, terwijl je met zijn vieren in het veld mag staan

Nederhorst niveau 5 / team 2. De mooiste wedstrijd was tegen VIF, 8 (!) jongens, maar de dames wonnen 1 set gewoon met 32-31. Hoe leuk is dat! Lekker blijven doorgaan Meike, Vera, Ilse en Yinte dan verslaan jullie ze de volgende keer gewoon.

Nederhorst niveau 4 / team 1. Het éérste toernooi voor deze dames. Sinds vorig jaar zomer, vanuit onze beachvolleybal-trainingen, zijn deze dames mee gaan doen in de zaal. Het was spannend, ook voor de twee mama’s, maar wat zijn wij trots op jullie! Twee wedstrijden gelijk gespeeld, 1 wedstrijd gewonnen en 1 wedstrijd verloren. Volgende keer lekker ontspannen spelen en blijven lachen. Het is uiteindelijk maar een spelletje, lieve Marleen, Aimée en Sarah.

Als laatste hebben wij een team op niveau 2. Je hoort eigenlijk met zijn drieën te spelen, maar de dames zijn daar met zijn tweeën naar toe gegaan. Gelukkig is er veel sportiviteit binnen het volleybal en in twee wedstrijden kregen zij gewoon ondersteuning van hun tegenstander, waardoor ze toch met zijn drieën konden spelen. Het was best spannend, maar bloed fanatiek stonden onze twee Evie’s hun vrouwtje.

Wil jij of je kind ook in onze jeugdvolleybal acteren? Meedoen kan al vanaf 3 jaar!

Wij beginnen dan in de volleybalspeeltuin. Sinds 2019 bieden wij ook sportplezier aan voor de kleintjes van 3 tot 6 jaar. De volleybalspeeltuin is er iedere donderdagmiddag (m.u.v. de vakantieperiodes) en biedt een breed beweegaanbod waar plezier centraal staat. De kleintjes leren spelenderwijs en zonder competitie-element de basisfacetten van sport en spel.

Daarna gaat uw kind over naar de DEF jeugd. Kinderen vanaf 6 jaar kunnen bij de DEF jeugd spelenderwijs leren het spel onder de knie te krijgen. Het CMV (Cool Moves Volleybal) leert kinderen stap voor stap de volleybal-technieken. Door de indeling op verschillende niveaus is er aandacht voor de ontwikkeling en behoefte van ieder individueel kind.

Meer informatie? Neem dan contact op met tc_defjeugd@vvnederhorst.nl