ODIS D3 – VV Nederhorst DS1

Op zaterdag om 18.00 uur een wedstrijd in Kortenhoef. Niet echt een fijn tijdstip, maar desalniettemin stonden de dames op scherp. Doel: het tot nu ongeslagen ODIS (nog geen set verloren!) minimaal één set afhandig maken. Gewapend met twee invallers, Magda en Zanna, en de helaas geblesseerde Aranka als coach, trokken zij ten strijde. De eerste set startte goed, Nederhorst kwam meteen op voorsprong. Er waren heftige rally’s en er moest flink geknokt worden. Tegen het einde van de set kwam ODIS toch nog gevaarlijk dichtbij en zelfs op gelijkstand: 24-24!  Gesteund door Dames 2 die met de neuzen tegen de ramen van de kantine meeleefde en aanmoedigde hield Dames 1 zich staande, zocht de gaten, serveerde en smashte flink in het achterveld met als resultaat een zeer verdiende eerste set winst! 24-26.

De tweede set liep wat minder voorspoedig. ODIS stond op scherp en Nederhorst had geen duidelijk antwoord. De services van ODIS konden niet meer allemaal zo goed gepasst worden en lukte dit wel dan werd dit niet bekroond met een scorende aanval. Helaas moest Nederhorst zich gewonnen geven en kwam deze set niet verder dan 25-14.

Maar niet getreurd. Tenslotte, prentte Aranka het team in, was het doel reeds behaald (1 set winst) en was er niets te verliezen, alleen maar te winnen! En de eerste set had men laten zien wat een power er in het team zit en dat winst gewoon mogelijk was! Dus vol goede moed werd die derde set dan ook gestart. De snoeiharde services van Zanna en Janniek wierpen hun vruchten af. Ook was duidelijk zichtbaar waar op getraind was afgelopen maandag: ruime, hoge passes. Alles klopte weer! Er stond echt een team en er werd voor iedere bal gegaan. Resultaat: 22-25, een tweede set gewonnen!! Yesss!

Wat er in de vierde set gebeurde is moeilijk te zeggen. Was het overmoed? Werden ze te nonchalant? Of was deze speelhelft gewoon niet ‘the lucky site’ van Nederhorst. De flow van de vorige set kwam helaas niet terug en de set werd verloren met een schamele 25-13. 2-2 gelijk, er moest een vijfde set komen. Janniek keek vol verbazing naar de scheidsrechter die van de bok kwam en in gesprek ging met de aanvoerders. Dames 1 heeft dit seizoen nog geen vijfde set gespeeld, dus voor de jonge Janniek was deze procedure zodoende onbekend.

De vijfde set werd superspannend. Het ging lang gelijk op. Bij het wisselen van speelhelft stond Nederhorst zelfs op een voorsprong van 7-8. Maar helaas, het lukte niet om het af te maken. De dames bleven steken op 10 en de set eindigde in winst voor ODIS met 15-10.

Even was er teleurstelling, maar het overall gevoel was een overwinnaarsgevoel! Er was een topwedstrijd neergezet! Het daarna geplande etentje van de dames was dan ook meer dan verdiend! Zij staan nu op een keurig 4e plaats in de ranglijst en hebben als enige punten van ODIS gepakt.