Nederhorst DS1 – Forza

Op zaterdagmiddag om 15.00 uur stond voor Dames 1 een wedstrijd tegen Forza Hoogland gepland. Forza staat afwisselend op de 2e / 3e plek, dus voor ons dames, die al blij zijn nu op de 6e plek te staan en niet lager, een harde noot om te kraken. Een fris jong team stond voor onze, over het algemeen, toch wat verouderde neuzen. Toch gingen we, gesterkt door de 4-0 overwinningen van de afgelopen 2 wedstrijden, vol goede moed het veld in. Daar bleken we vleugels te hebben! De tegenstander werd volledig overbluft door onze strijdlust.

Sonja die -zoals we van haar gewend zijn-  de ballen er snoeihard in ramde, Marleen die ijzersterk was in het achterveld, Simone die in ieder gat dook, Saskia die het vuur uit de sloffen liep en mooie set-ups verzorgde, Angelique die fantastisch scoorde door het midden en Monique die het gat in het midden bij de tegenstander had gevonden. Bam! De eerste set werd binnen gehaald met een prachtige 25-17! De coach was zeer tevreden en liet de volgende set dan ook dezelfde opstelling  staan. De tegenstander was in mineur en kon zichzelf daar niet uit trekken. Nederhorst bleef in de overwinningsmood en won deze set dan ook zeer overtuigend met 25-12!

De derde set kwamen onze lieve invallende collega’s uit Dames 3 in actie. Met Anne-Marie kregen we een dijk van een blok op het midden en Mariska kon Saskia even rust bieden door de rol van spelverdeelster op zich te nemen, een prima invalbeurt van beiden! Nederhorst bleef dan ook onveranderd stabiel spelen en dreef Forza tot wanhoop en chagrijn. Met 25-21 was voor Nederhorst de winst in de pocket!

Na de uitstekende prestaties van iedereen in de eerste 3 sets durfde coach Tjeerd een forse positiewisseling aan in de laatste set. Even leek dit onfortuinlijk uit te pakken. Het spel van Nederhorst startte wat rommelig, wat snel een paar punten achterstand opleverde. Maar de schouders werden er onder gezet, de coach sprak de dames moed in en het team herpakte zich. De set werd gewonnen met een mooie 25-18.

De dames en de coach waren euforisch en de welverdiende teamschotel en bijbehorende drankjes smaakten dan ook prima!